1 Şubat 2014 Cumartesi

Toplumun kanayan yarası ofiste yazışma sorunu :)

Çalışan insanların ofiste yaşadıkları problemlerden biri de whatsappta yazışamamaktır diye düşünüyorum :)
En azından benim için öyle. Eğer ki patronunuzla, müdürünüzle aynı odada çalışmak durumundaysanız telefonun titremesi arkadaş gruplarından sürekli gelen bildirimler can sıkıcı olabilir :)
Neyseki whatsappı daha doğrusu mobil uygulamaların hepsini bilgisayarda kullanmak mümkün :)
iOS, Android işletim sistemlerinin biz yazılımcıların mobil uygulama geliştirme evresinde sanal bir cihazda test yapabilmesi için geliştirmiş olduğu emulatorler mevcut. Aynı mantıkla çalışan BlueStacks programını bugün ofiste test ettim ve başarılı :)


Android işletim sistemine sahip bu program http://www.bluestacks.com/ adresinden indirip, next next next diyerek kurabileceğiniz basit bir program :)
Belkide telefonla hiç oynamadığınızı gören patronunuz sizi terfi bile eder. Kim bilir? :)











Not: bir telefon numarası sadece tek bir cihazda çalıştığı için emulatorun içindeki whatsappa etkinleştirme yaptığınızda bildirimler telefonunuza gelmez. Mesai saati bitiminde tekrar telefonda etkineştirme yapıp ertesi gün ofise döndüğünüzde bilgisayardaki whatsappı ekinleştirebilirsiniz :) 

Android'in kendi sunmuş olduğu emulatorü kullanmak isterseniz ise http://developer.android.com/sdk/index.html bu linkten kolaylıkla indirip kurabilirsiniz. iOS emulatorü de mevcut ancak onu kurmanız biraz meşakkatli olduğu için en sonda ondan bahsetmek istedim. 

iOS emulatoru sadece iOS işletim sistemine sahip bilgisayarlarda çalışacağı için öncelikle bilgisayarınıza VirtualBox gibi sanal makine kurabileceğiniz bir programı kurmalısınız ardından virtual box ın içine ios işletim sistemini kurmanız gerekmektedir. Sanal makinenizi kurduktan sonra app store dan yazılım geliştirme aracı olan Xcode programını indirip kurmanız gerekiyor. Daha sonra da bu xcode programının içinde bulunan downloads kısmından iOS emulatorunu kurabilirsiniz.

İyi Yazışmalar Dilerim :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder