25 Aralık 2011 Pazar

Uzun bir aradan sonra akış diyagramı çizmek :)



İnternette araştıracak olursanız "herhangi bir sorunun çözümü için izlenmesi gerekli olan aritmetik ve mantıksal adımların söz veya yazı ile anlatıldığı algoritmanın,görsel olarak simge ya da sembollerle ifade edilmiş şekline "akış şemaları" veya FLOWCHART adı verilir."
Bana kalırsa akış diyagramı yazacak olduğunuz programın hafızanız tarafından çizilen resmidir. Kafanızda tasarlarsınız kağıtta karalarsınız. Genelde akış giyagramını çizip sonrasında yazmış olduğum programlarda "eksik"lerim daha az oluyor :)
Tabiki önce algoritmasını çıkartmak gerekiyor.
Programcılığınızda aslında burda başlıyor. Algoritmayı çıkartmak ve akış diyagramını çizmek. Gerisi zaten bunları yapmış olduğunuz için kolay oluyor. Size artısı peki ne mi oluyor? Daha fazla kod yazmıyorsunuz daha fazla zaman harcamıyorsunuz daha fazla uykularınızdan ödün vermiyorsunuz. Çünkü direk kodlayama giriştiğiniz zaman her zaman gözünüzden kaçan noktalar olur ve bu noktaları sonradan farkettiğinizde geri dönüp yeni kodlar eklemeniz gerekir, bazı kodları değiştirmeniz gerekir, yeni değişkenler o değişkenleri diğer kodlar içinde de kullanılması vs vs derken son yazmış olduğunuz kodları da tekrar gözden geçirirsiniz çünkü eksikleri tamamlıyacağım derken nerde kaldığınızı unutursunuz :) Kod yazmak şiir yazmak gibidir (bence) ve ilhamınız o an giderse bütün gün düşünseniz uğraşsanız bile çok basit ve defalarca yapmış olduğunuz kodları yazamıyorsunuz :) Sonra gecenin 3ünde rüyanızda kodu görüp sıcacık yatağınızı bırakmak zorunda kalabiliyorsunuz :)

Algoritmayada  bugün C# ta console uygulaması yazdığım programdan örnek vereyim daha taze :) Yandaki resmin algoritmasıdır. Eğer ilgileniyorsanız (ki buraya kadar okuduysan ilgileniyorsundur :D ) resmi indirmenizi ve yakınlaştırarak incelemenizi tavsiye ederim böyle pek birşey anlaşılmıyor :)
6 yıldır çiziyorum ve hala paintte çiziyorum itiraf ediyorum :D  Daha kolay geliyor :))

Adım 1 - Başla
Adım 2 - Öğrencinin adını oku
Adım 3 - Öğrencinin soyadını oku
Adım 4 - Öğrencinin doğru sayısını oku
Adım 5 - Öğrencinin yanlış sayısını oku
Adım 6 - Soru sayılarından net'i hesapla
Adım 7 - Net sayısına göre puanı hesapla
Adım 8 - Puan sıfırdan küçükmü kontrol et
Adım 9 - Puan sıfırdan küçükse puanı sıfıra eşitle
Adım 10 - Öğrencinin net sayısını ekrana yazdır
Adım 11 - Öğrencinin puanını ekrana yazdır
Adım 12 - Puanları küçükten büyüğe sırala
Adım 13 - Sıralanan puanları ekrana yazdır
Adım 15 - Consolun kapanmaması için ekranı bir harf girilene kadar beklet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder