2 Ağustos 2013 Cuma

SAP - Sybase Unwired Platform Nedir? Ne işe yarar?

SAP'nin sunmuş olduğu Sybase platformu şu günlerde araştırmalarını yaptığım ve çokça hoşuma giden bir yapı. Bu yüzden sizlerle de paylaşmak istedim :)

Bir önceki makalemde her bir işletim sistemine özel ayrı ayrı kod yazmak gerektiğinden bahsetmiştim. Sybase platformunun sunmuş olduğu güzellik ise şu; siz iPhone, Android, Blackberry için arayüzlerini oluşturuyorsunuz ama butonlara vs kod yazmıyorsunuz. Kodları sadece bir kez unwired platform da Java ile classlara yazıyorsunuz oluşturmuş olduğunuz arayüzde butonları classlara bağladığınızda mobil uygulamanız tamamlanmış oluyor :) Tek bir Java dilini bilerek, bir kez kod yazarak uygulamanızı tüm mobil telefonlarda çalıştırabiliyorsunuz. İşte bu güzellik benim tüm dikkatimi kendine çekmeyi başardı.

Sybase Afaria Appliance işletim sistemini, kompanentleri ve database platformunu içeren bir yapı. Afaria da şirketinizdeki tüm telefonları tabletleri ve bilgisayarları policy altına alıp hepsini yönetebiliyorsunuz. Diyelim ki şirketinizde çalışanların kariyer.com dan kendilerine yeni bir iş aramalarını engellemek istiyorsunuz :) yada vermiş olduğunuz şirket telefonlarını şahsileştirmemeleri için kamera özelliğini kullanmasın istemiyorsunuz yada insan kaynakları veya muhasebe çalışanınız telefonunu yemek yediği restoranda unuttu telefonda şirket bilgileri var Afaria ile telefonu kilitleyebilirsiniz hatta telefonu komple kapatabilirsiniz :)

Mobil uygulama geliştiricisi olmak isteyen arkadaşlar için yeni bir bakış açısı getirmek istedim umarım faydalı olmuştur :)
Daha ayrıntılı bilgi almak için ziyaret edebilirsiniz: http://scn.sap.com/docs/DOC-36059

*SAP Sybase ile ilgili internette türkçe kaynak bulunmamaktadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder